Sunday, May 27, 2018

Fulham tempah tiket EPL

Johari Seman     1:01:00 PM    

LONDON: Fulham melangkah ke Liga Perdana Inggeris selepas Tom Cairney membantu pasukannya yang beraksi dengan 10 pemain mencatat kemenangan ke atas Aston Villa pada final aksi playoff Liga Kejuaraan awal pagi tadi.

Cairney meledak jaringan pada separuh masa pertama di Wembley untuk membawa Fulham itu ke liga utama dengan ganjaran berjumlah STG160 juta (RM847.2 juta).

Skuad kendalian Slavisa Jokanovic beraksi pada 20 minit terakhir dengan 10 pemain selepas pertahanan Denis Odoi dibuang padang apabila tapak kasutnya terkena Jack Grealish.

Namun mereka terus bertahan untuk menamatkan tempoh empat musim tersingkir daripada Liga Perdana Inggeris.

"Saya teruja dengan kelab dan penyokong. Kami membuktikan kami mampu mengikut gaya permainan seperti dua tahun lalu di stadium ini," kata Jokanovic.

"Saya lebih senang jika kami layak secara automatik tetapi layak di sini di depan peminat membuatkan saya berpuas hati."

Keuntungan kewangan Fulham daripada peningkatan hasil mungkin meningkat kepada STG280 juta (RM1.48 bilion) jika mereka mampu bertahan semusim lagi bersama pasukan itu.

Malah pemilik mereka iaitu hartawan Amerika Syarikat Shadid Khan menyedari prestij yang menanti untuk menentang Manchester City, Manchester United and Liverpool musim ini lebih bermakna daripada wang di akaun bank.

Ia satu hari yang sukar dilupakan Fulham yang membut penampilan pertama di Wembley sejak tewas pada final Piala FA 1975 menentang West Ham.

Khan turut meraikannya di tempat duduk stadium yang bakal menjadi miliknya selepas berunding untuk membeli stadium ikonik itu daripada FA Inggeris. -AFP

0 comments :

AMARAN!!!! Komen jahat akan di padam,

© 2018-2020 SELANGOR POST. . BEBAS DAN DIYAKINI .